czwartek, 24 marca 2016

J.Ch.Napias- Świat według Karla

Wydawnictwo: Rebis ‖ Liczba stron: 176 ‖ Rok wydania: 2014

Karl Lagerfeld. Czy mówi ci coś to nazwisko? Jeśli jesteś pasjonatem mody to zapewne tak, a jeśli nie to zaraz wyjaśnię. Karl Lagerfeld od 1983 roku jest dyrektorem artystycznym domu mody Chanel. Na co dzień tworzy posługując się całą paletą barw, jednak do stworzenia swojego niepowtarzalnego wizerunku wybrał tylko dwie: ponadczasową biel i czerń. Czarne okulary, biała koszula i czarny garnitur to jego znak rozpoznawczy.  Jak sam mówi: (...) żałuję, że to nie ja wymyśliłem białą koszulę. Dla mnie koszula to podstawa wszystkiego

Młodości nie wynajmuje się bezterminowo- dzisiaj się ją ma, jutro już nie.



Próbowała nauczyć mnie gry na fortepianie. Aż pewnego razu przytrzasnęła mi palce klapą i oznajmiła: będziesz rysować! Dość tego hałasu. (Elisabeth o Karlu)

Świat według Karla (ang. The World According to Karl) to zbiór ciętych aforyzmów i maksym, z których słynie niemiecki projektant. Cytaty zostały zebrane przez trzech francuskich autorów Jean-Christophe Napias, Patrick Mauriés i Sandrine Gulbenkian. Książka nie została stworzona we współpracy z Karlem, jednak projektant z aprobatą przyjął ową publikację. Cytaty ozdobione są ilustracjami francuskiego artysty Chalesa Ameline, które niewątpliwie przykuwają uwagę. 


Jestem papierowym narkomanem,
Papierowym świrem,
Papierowym molem.


Książka idealnie wkomponuje się w wieczorny relaks. Można dawkować ją powoli, kilka aforyzmów na każdy dzień lub przeczytać całość w godzinę. Niektóre zabawne, inne trafiające w sedno życia oraz takie, z którymi się nie zgodzimy. Świat według Karla to lekka i przyjemna pozycja, nie tylko dla pasjonatów mody. Jedynym minusem tej książki jest cena- 49 zł. Myślę, że zdecydowanie zniechęca do zakupu, biorąc po uwagę to, iż jest to zbiór wyłącznie cytatów projektanta. Gdyby dodatkowo została wzbogacona o zarys biograficzny i zdjęcia, to wtedy zdecydowałabym się ją kupić. Osobiście wypożyczyłam książkę z biblioteki. 

Pozdrawiam,
Kasia

7 komentarzy:

  1. Karl to legenda w świecie szeroko pojętej mody. Wyżej wymienionej pozycji nie miała okazji czytać, ale przy najbliższej okazji na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. to ikona! ale nie mam czasu na czytanie o nim;p obs? ja już:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Karl ma świetne powiedzonka,ale czy kupiłabym dla nich całą książkę? Chyba nie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest ikoną i tak juz pozostanie na zawsze.
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, chętnie sięgnę ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarzę tego pana, ale po książkę raczej nie sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń